S3, E17: Projektování pro zdravější zítřek: Udržitelné skleníky s Joshem Hollebem z Ceres

S3, E17: Projektování pro zdravější zítřek: Udržitelné skleníky s Joshem Hollebem

“The goal has always been, how can we do this better? We live in Colorado with extreme weather, and the world was working off a European greenhouse model that didn’t fit our environment. So, we set out to design něco jiného, ​​něco efektivnějšího a odolnějšího.“ – Josh Holleb, Ceres

Vítejte v Konstruktivní hlasy, the podcast that brings you inspiring stories from the construction and sustainability worlds. I’m Jackie De Burca, your host, and today we have an intriguing episode for you. Joining me is Josh Holleb, a Systems Integration Specialist and co-founder of Ceres Greenhouse Solutions.

V této epizodě nás Josh vezme na cestu svými zkušenostmi s návrhem skleníků, udržitelností a svou vizí efektivnějšího a udržitelného světa prostřednictvím inovativního zemědělství.

udržitelné skleníky Ceres

Hnízdo draků Ceres

Představení hostů: Náš host, Josh Holleb, se k nám připojuje celou cestu z Boulderu v Coloradu, kde je nahoře v to, čemu s oblibou říkám „směšné hodiny“, aby byl součástí dnešní diskuse. Josh má fascinující minulost, od práce na ekologických farmách až po průkopnictví účinných skleníkových řešení.

Jeho poslání je jasné: navrhnout skleníky, které nejen pěstují rostliny, ale také vytvářejí zdravější budoucnost pro nás všechny. Podělí se o postřehy o své cestě, vývoji své společnosti a klíčovou roli, kterou Ceres Greenhouse Solutions hraje v pěstování potravin i konopí.

“Our greenhouses become little bursts of life. We’re seeing places where nothing could grow before now thriving with food, and it’s not just about the plants—it’s about reconnecting communities with their food sources and creating healthier ecosystems.”

 

Ceres Lauritzen

Ceres Lauritzen

Klíčové body diskuse:

  • Udržitelná inovace: Josh sdílí, jak byla založena společnost Ceres Greenhouse Solutions s vizí vytvořit chytřejší a udržitelnější skleníky přizpůsobené extrémním klimatickým podmínkám. Od drsného počasí Boulder až po projekty po celém světě, Josh vysvětluje, jak zpochybňují tradiční evropský model skleníku s návrhy vhodnými pro různá prostředí.

  • Systémy přenosu tepla země-vzduch (GATT): Josh vysvětluje revoluční systém přenosu tepla země-vzduch, který pomáhá regulovat teplotu ve sklenících a umožňuje plodinám prosperovat v extrémních podmínkách s minimální spotřebou energie. Tento systém mění hru pro celoroční pěstování, zejména v chladnějších klimatických podmínkách.

  • Globální dosah a přizpůsobení: Josh se ponoří do mezinárodních projektů Ceres, od Evropy po Střední východ, kde jejich skleníky pomáhají produkovat potraviny v náročných prostředích, jako jsou pouště Kuvajtu. Přizpůsobení každého skleníku konkrétnímu klimatu a zemědělským potřebám je klíčem k jejich úspěchu.

  • Nature-Positive Impact: With a focus on reconnecting people with their food sources, Ceres Greenhouse Solutions also plays a vital role in reducing food deserts and enhancing community-driven food production. Josh talks about the positive impact these greenhouses have had on local communities, from schools to Native American tribes, fostering food sovereignty and healthier lifestyles.

  • Vize pro budoucnost: Looking ahead, Josh shares his hopes for the role Ceres Greenhouses will play in a sustainable future, not just in food production but also in creating spaces that enhance well-being and bring communities together.

udržitelné skleníky Ceres (2)

Nutriční farmy

 

Závěrečné myšlenky: Josh nám nechává radu: investujte do chytrého designu předem, abyste zajistili dlouhodobý úspěch. Ať už chcete pěstovat potraviny, konopí nebo jednoduše vytvořit udržitelné prostředí, promyšlené plánování může znamenat velký rozdíl.

Nalaďte se na tuto epizodu Konstruktivní hlasy zjistit, jak inovace v designu skleníků formují udržitelnější a propojenější svět. Inspirativní cestu a postřehy Joshe Holleba o tom, jak můžeme všichni přispět k budování lepší budoucnosti, si nebudete chtít nechat ujít.

„Představte si vesnici, kde má každý dům skleník, lidé si pěstují vlastní jídlo a kolem těchto prostor se shromažďuje komunita. Nejde jen o to, abychom se nasytili, ale o vytvoření laskavějšího a zdravějšího světa, kde se lidé spojí kvůli tomu, co je skutečně živí.“

Udržitelné skleníky s Joshem Hollebem

O Josh Holleb, spoluzakladatel Ceres Greenhouse Solutions, LLC®

Josh Holleb je spoluzakladatelem Ceres Greenhouse Solutions, LLC®, inovativní designová společnost, která spolupracuje s rezidenčními a komerčními pěstiteli konopí a potravin, aby pomohla vybudovat extrémně energeticky účinné skleníky s pokročilými technologiemi řízení klimatu.

Josh byl představen v Marihuana Venture jako jedna z „40 pod 40“ vycházejících hvězd v konopném průmyslu v roce 2018. Jako specialista na systémovou integraci ve společnosti Ceres přistupuje ke své práci s interdisciplinárním chápáním systémů, architektonického designu a řešení problémů.

Společnost Ceres vytvořila jedinečný doplňkový systém vytápění a chlazení pro skleníky pro přenos tepla země-vzduch (GAHT®), který umožňuje rostlinám přežít – a prosperovat – přes chladné zimy využitím přirozené schopnosti Země produkovat teplo a regulovat klima.

Ceres je také jediným distributorem ETFE Glazing v Severní Americe, super odolného a vysoce propustného pro světlo (95 %) skleníkového materiálu, který je v Japonsku široce používán po celá desetiletí – a je také recyklovatelný!

Naše potravinové a konopné systémy v Severní Americe jsou odpojené a plýtvají nás, což nás nutí přepravovat v dodavatelských řetězcích na dlouhé vzdálenosti. Nejen, že to spotřebovává nadměrnou energii, ale také vytváří potravinové pouště a odcizuje komunity od jejich zdroje potravy a konopí.

Josh chce změnit tento zastaralý systém pomocí skleníků s kontrolovaným klimatem a umožnit komunitám produkovat vysoce kvalitní místní konopí a potraviny po celý rok.

Kanál Ceres Youtube (10 XNUMX+ odběratelů) poskytuje vizi – stejně jako krásné příklady komunity – jak můžeme navrhnout naši výrobu potravin pro budoucnost.

JOSH HOLLEB TRANSCRIPT

Tento přepis je digitálně generován a může obsahovat chyby.

Dobré odpoledne. Nebo dobré ráno, podle toho, kde jste. Tady je Jackie z konstruktivních hlasů. A dnes pro vás mám velmi zajímavého hosta, Joshe Holleba, který se teď představí. Vstal v hodinu, které říkám mile směšná, aby se vešel do mého časového pásma. Takže díky, že to děláš. Joshi, chceš začít tím, že se představíš a řekneš divákům něco o své minulosti?

[00:00:36] Josh Holleb: Jo. Jmenuji se Josh Holleb. Jsem specialista na systémovou integraci svého titulu ve společnosti Series Skleník Solutions.

Jsme skleník v Boulderu v Coloradu inženýrství a designérská firma.

Děláme to už asi 13, 12, 13 let.

Mám zkušenosti ve stavebnictví, provozuji ekologické farmy, které se nakonec propletly do konopí, když bylo legalizováno, což se nakonec změnilo ve snahu najít efektivnější způsob pěstování rostlin, než je indoor pěstování s vysokotlakými sodíkovými světly, což nás vedlo dolů. tato cesta do sodíkových super účinných a doufejme dobře navržených skleníků a věcí, které jsou spojeny s pěstováním ve skleníku.

[00:01:25] Jackie De Burca: Nyní, Joshi, než se ponoříme do vaší společnosti, kterou jste spoluzaložil, jaké jsou vaše vlastní vize, jak může vaše podnikání pomoci vytvořit udržitelnější svět?

[00:01:36] Josh Holleb: Yeah, you know, our motto has always been designing for a better tomorrow, a healthier tomorrow, a healthier future.

Myslím, že cílem vždy bylo, jak to můžeme udělat lépe?

Žijeme v Coloradu, kde jsou velmi horká léta a velmi chladné zimy a vítr 100 mil za hodinu, a je to těžké místo pro pěstování.

And we were working off really a European, the world is really working off a European model of greenhouses, and it wasn’t being questioned. And the Netherlands, it’s never that hot or that cold or that windy. And so we just were like, we need something different.

Takže to byla základní čára a od té doby, co jsme začali, pracujeme mimo ni.

[00:02:35] Jackie De Burca: Jen mluvte o tom, jak. Myslím, že už jsi něco z toho popsal, ale jak jsi přišel, víš, že jsi založil tu společnost? Co inspirovalo jeho vznik?

Kromě toho, co jste právě zmínil o Evropě, je samozřejmě velké rozhodnutí založit si takový podnik.

[00:02:52] Josh Holleb: Jo. Takže jsem vlastně farmařil a stavěl skleníky a další věci, jakési jednorázové zakázkové projekty, protože jsem stavěl farmáře nebo lidi, kteří se snažili pěstovat věci nebo chovat zvířata.

And we have a little local newspaper in Boulder, and there’s a spring edition that’s like the gardening edition, you know, and I saw a little square ad that said, series greenhouse solutions. And I was like, that’s so odd, because I’m very plugged into this scene, and I’ve never heard of this thing before in my town.

Tak jsem natáhl ruku. Nepamatuji si, jestli jsem to vůbec mohl nazvat. V tu chvíli tam mohlo být telefonní číslo.

A potkal jsem Marka Plinkeho, který je mým partnerem v tomto byznysu.

And Mark is a. Is a german chemical engineer. And so he was thinking about this as a third career, but with a very data based engineering science brain. And I was coming at it from a very much postavené prostředí rostlinné místo, protože jsem s rostlinami už nějakou dobu pracoval.

A tak jsem šel a setkal se s ním v jeho domě a řekl jsem. Řekl jsem, co to děláš? Řekl mi, řekl jsem, dobře, tady je to, co dělám, a tady je to, co mohu udělat, abych vám pomohl.

A on řekl, ano, měl bys to udělat s námi. A tak měl velmi. Postavil několik malých skleníků. Získal grant USDA, což je grant ministerstva zemědělství. Postavil skleník. Fungovalo to dobře, hodně jsem se naučil. Postavil několik malých skleníků na dvorku svého souseda, který byl nadšený z toho, co dělá.

A pak jsme začali měnit design a provádět úpravy a přemýšlet o tom, jak snadné bylo postavit, protože na konstrukci záleží, a pak, jak se dařilo rostlinám. A odtud jsme byli dva lidé, tři lidé a vyvinuli jsme se v to. Pohybujeme se mezi 25 a 35 lidmi a nyní máme projekty po celém světě, na kterých pracujeme.

[00:04:58] Jackie De Burca: To je úžasný příběh, že? Takže od té první schůzky až po to, kde jsi teď, Joshi, jsi zjevně spolu se svým týmem vytvořil spoustu různých modelů skleníků. Chcete si projít to, co je aktuálně k dispozici?

[00:05:13] Josh Holleb: Jo, opravdu máme základní designový koncept, který prochází všemi našimi skleníky, což je orientace na východ a západ. Takže náš dlouhý přístup je na východ k čemu? Naše dlouhá osa je od východu na západ, což je u skleníků neobvyklé. Používáme hodně neprůhledných, izolovaných, izolovaných kovových panelů nebo sendvičových panelů, myslím, že je to většinou tak, jak jim v Evropě říkáme. V našich sklenících tedy používáme hodně izolace. Máme trochu jiný design štítu než většina skleníků, ale bereme jižní slunce, izolujeme severní stěny a pak používáme unikátní zasklení. A podle toho, jaké rostliny ve sklenících pěstujeme, si to trochu přizpůsobujeme, ale děláme malé skleníky. Myslím, že naše nejmenší je teď 18 stop hluboká a říkáme tomu sada na dvorek. A pak to jde do souprav s vysokým výnosem. Takže děláme spoustu samostatných skleníků o rozloze 3000 čtverečních stop, 300 metrů čtverečních. Byl by to malý komerční skleník nebo velký obytný skleník o rozloze až 60 70,000 XNUMX čtverečních stop konopí, high-tech hermeticky uzavřená zařízení na konopí, která nemají žádné odvětrávání a používají tepelná čerpadla pro chlazení a odvlhčování teplem, kompletní řízení klimatu. Právě pracujeme na mnoha velkých mezinárodních ag projektech.

Můžeme provést úplné zachycování vody. Vyvíjíme vesmírnou loď, kterou můžeme rozladit pro někoho, kdo nepotřebuje veškerou technologii, nebo pro lidi v pouštích, kteří nemají vodu.

Můžeme pěstovat s velmi malým množstvím vody.

Je opravdu vzrušující vidět, kam to zmizelo, a vědět, že jsme nepřišli na všechny věci, které budeme dělat nebo co bude potřeba v rostoucím prostoru.

[00:07:11] Jackie De Burca: Tak mi to zní, Joshi, jako bys měl také opravdu zajímavou cestu, když jdeš a tvoříš podle různých zaměstnání.

[00:07:19] Josh Holleb: Ano, jsme. Víte, někdy jsme na vině. Neustále se vyvíjející.

Je to často, kde můžeme, můžeme prosím udělat stejnou věc dvakrát? Jednou?

[00:07:31] Jackie De Burca: Obtížné.

Jo, dokážu si to představit. Tak to zní opravdu skvěle. Všechno zní, víte, zajímavě. Chodit do práce je samozřejmě zajímavé, protože teď se vždy děje něco nového.

[00:07:42] Josh Holleb: Jo. Chci říct, už je to 13 let. Nikdy jsem na ničem nezůstal 13 let a nějak je to stále vzrušující. Takže to je. To je dobré znamení, myslím.

[00:07:54] Jackie De Burca: Jo, to je skvělé znamení. Nyní, kromě všech různých velikostí a různých izolací, podle toho, co víte, jaké jsou potřeby a podobně, máte také spoustu různých míst, kde je lze použít a k různým účelům. Joshi, chceš to projít?

[00:08:12] Josh Holleb: Jo.

Náš tradiční design, o kterém jsme onehdy interně diskutovali, funguje nejlépe na sever nebo na jih od 27 stupňů zeměpisné šířky a tedy méně na rovníkových místech.

We do really well in, in cold places. We are growing. We have people growing a lot of food in Canada, northern Wisconsin, Maine, New Hampshire places, Idaho, places where you really can’t grow year round. We have a lot of success there.

A tak by totéž fungovalo v Jižní Americe jižně od 27. zeměpisné šířky. Ale nemáme tuny jihoamerických projektů.

Ale navrhli jsme věci v Evropě, v Bahrajnu. Právě teď pracujeme na Blízkém východě, protože máme infračervené blokovací a absorbující technologie zasklení, které pomáhají chladit věci, protože na Blízkém východě nemůžete pěstovat hlávkový salát, pokud nedokážete nějak ochladit skleník.

A nyní jsme skutečně vyvinuli strukturu tropického stylu, která má ve skutečnosti jiný tvar, protože úhel slunce je zcela odlišný s ohledem na hurikány, ptáky a hlodavce pro produkci potravin v tropických oblastech.

[00:09:41] Jackie De Burca: Fascinating. Really fascinating. Now, all of this tickles my imagination, I have to say. And it makes me wonder, because we do do a lot of interviews on constructive voices that are aimed and honed on nature positive outcomes and so on. And I just wonder how you would feature your greenhouses in various ways to achieve more nature positive outcomes.

[00:10:06] Josh Holleb: Yeah, I mean, you know, we, we have, we think about this often and we have the greenhouses and we also have a house that we’ve designed that’s kind of a kit house. So we ship a kit and it’s passive design, passive style, not certified, highly efficient, with attached greenhouse as well. And for all of these, we encourage electric climate controls, heat, cool and dehumidification on our house kits. We actually have a location where we’re creating shade for the house to keep direct sunlight out in the summer. But it’s also designed specifically to hold solar pv panels. So the general idea for us is, what are you trying to do? How do we get you there? In the absolute most efficient way possible, which usually means spending a little more money to purchase, design and purchase the building, but it also means that you’re ideally net positive, if not net zero over time.

[00:11:14] Jackie De Burca: Jasně.

[00:11:15] Josh Holleb: A zjišťujeme, že zvláště s našimi skleníky se z nich stávají malé výbuchy života. A tak, víte, byl jsem právě ve Wisconsinu, v severním Wisconsinu, máme farmáře. Ve Wisconsinu je docela zima a šeď. V zimě pěstuje salát.

Má malou ČSA, je to biofarma.

Je schopna pěstovat salát celoročně, celou zimu pro klienty restaurací bez tepla nebo doplňkového osvětlení.

Rovnováha mezi vstupy a výstupy je opravdu skvělá. Váhy. Normálně, řekl bych v centrálním severním Wisconsinu, ho musíte zahřát, aby skutečně vyrostl salát. Můžete udržovat salát, možná, ale k pěstování používá náš plynový systém, což je náš systém přenosu tepla ze vzduchu. Jde o klimatický bateriový systém, který jsme vylepšili a zkonstruovali. A celou zimu pěstuje salát.

A zatímco to dělá, v lednu nebo únoru zahajuje polní plodiny, aby byly extra zdravé. Když je v dubnu nebo květnu připravena dát věci ven, její farma exploduje mnohem rychleji a zdravěji než všechny sousední farmy, protože má tento malý životní modul, se kterým pracuje. A tak, víte, je to postavená budova a je to takový fungující stroj, a pak to prostě exploduje. Život z toho exploduje. A je opravdu skvělé to vidět.

That’s what the plant life. And then there’s the whole community aspect to it also that these buildings do, which is a whole other story.

[00:12:55] Jackie De Burca: So going back to the concept of the fact that you’re working with, you know, Europe, which is obviously where I am, as I’m in Spain, I’m sure you’re going to say to me, how long is a piece of string or something along those lines? But let’s say I was to order a residential kit.

Na jaké cenové rozpětí se díváme?

Věděl jsem, že budu mít takovou reakci.

[00:13:20] Josh Holleb: Pracuji z větší části s velkými skleníky, jsme v.

Nech mě o tom přemýšlet. 20.

Takže navrhujeme a dodáváme.

Navrhujeme skleník a dodáváme materiály, ale skleník nestavíme, zvláště v Evropě.

Ale v Evropě je pro nás ve skutečnosti snazší potenciálně skleník postavit, protože je k tomu prostě více infrastruktury. A ve skutečnosti máme výrobního partnera v Sud Tyrol v severní Itálii, kterého využíváme k dodávkám některých našich evropských konstrukcí. Ale obvykle říkáme, že jsme na přibližně, pro větraný skleník, 2,500 dolarů za metr čtvereční nebo 250 dolarů za čtvereční stopu by byl postavený fungující skleník.

Evropský skleníkový trh je zcela odlišný od amerického skleníkového trhu.

A tak nevím, jestli to zní draho nebo ne, ale stejně to v USA přistane.

[00:14:21] Jackie De Burca: Jo, já nevím. Cenu jsem nehodnotil, ale byl jsem velmi zvědavý.

Jo, ne, rosteme pryč, ale samozřejmě, jsem ve Španělsku, takže je to jiné prostředí. Samozřejmě. Tak pojďme. Vraťme se k systému přenosu tepla ze země, protože ten je opravdu důležitý. Můžeš nám to probrat trochu podrobněji, Joshi, prosím?

[00:14:40] Josh Holleb: Jo. Takže koncept klimatické baterie není něco, co jsme navrhli.

It’s used often in permaculture. I learned it through permaculture.

Obecná myšlenka je ale taková, že máte v zemi trubky a ventilátor a vzduch ze skleníku přenášíte na zem a pak zpět do skleníku. To, co jsme mohli udělat, je, že protože Mark je inženýr, rozumí proudění vzduchu, zkonstruovali jsme jej do bodu, kdy je vysoce funkční, tak efektivní, jak jen to dokážeme.

A tak to používáme.

Můžeme jej škálovat pro jakýkoli skleník. Může mít jeden ventilátor, nebo může být pět sekcí s pěti ventilátory.

Ale když je, řekněme léto, a ve skleníku je vedro, můžeme nasávat ten horký vzduch ze skleníku a foukáme ho pod zem, a pak to navrhneme tak, aby to bylo v optimálních délkách potrubí pod zemí, aby to teplo odvádělo ven. vzduchu do půdy. A když se vzduch vrátí zpět do skleníku, vyjde chladněji. Takže ohříváme půdu a ochlazujeme vzduch.

V zimě můžeme skutečně vytáhnout chladný vzduch ze skleníku přes teplou půdu a ohřát vzduch a může to fungovat na mnohem více mikro bázi. Tam, kde žijeme v Coloradu, je ve dnech slunečno. V zimě ve skutečnosti skleník chladíme za zimního slunečného dne, zahříváme půdu a pak toto teplo v noci využíváme k vytápění skleníku v noci. A aby ta farmářka z Wisconsinu, o které jsem mluvil, která může pěstovat salát celou zimu, dokáže to se svým systémem GATT. Udržuje její skleník na 48 nebo 50 stupních Fahrenheita. A s jedním fanouškem má dva fanoušky. Se dvěma ventilátory si vytápí skleník. Celou zimu nikdy nezmrzne.

[00:16:45] Jackie De Burca: A dalším aspektem je ETFE zasklívací materiál, který samozřejmě podporuje růst rostlin. V čem je tento lepší než ostatní materiály? Josh?

[00:16:55] Josh Holleb: No, takže v USA máme méně skleněných skleníků. Velké zimní zahrady jsou skleněné, ale nepoužíváme sklo stejným způsobem, jako má Evropa ETFe. To je, myslím, asi to zmasakruju. A opět, Mark, můj partner, je chemický inženýr. Takže tohle se mu valí z jazyka, ale je to ethylentetrafluorethylen.

A vlastně nevím, co to znamená, ale vím, co to dělá.

V USA tradičně používáme, pokud používáme skleněnou střechu, musíme na ni kvůli bezpečnosti života položit fólii, aby v případě rozbití nespadla a někoho nezabila.

A ten film obvykle blokuje hodně světla a UV světla a spoustu dalších věcí. A díky tomu není použití skleněné střechy smysluplné.

Většina lidí tedy používá polykarbonát. V USA se polykarbonát degraduje UV zářením, a tak musí na polykarbonát nanášet UV povlak. Je to tedy velmi odolný zasklívací materiál, ale není to nejúčinnější zasklívací materiál. Takže jsme našli ETFE, který je k dispozici, a myslím, víte, jak by to řekl Mark, spousta velkých fotbalových stadionů v Evropě používá ETFE na střechách, aby umožnily sluneční světlo, ale ne počasí.

And we are. We have a long supply chain. We do have some us manufacturers of ETFE. We also get it from Japan, we get some parts from Germany. And we’ve designed a system. So this is a. It’s a fluoride film.

Je vysoce odolný. Trvá, víte, říkáme, že je to 30letý film, ale nikdo to pořádně neví, protože je to něco nového. Je plně propustný pro UV záření a vysoce propustný pro světlo. Můžeme. Můžeme ji získat v různých tloušťkách podle počasí. Největším tahounem jsou kroupy.

Krupobití určuje, jak silný film použijeme.

Může být difúzní, může být čirý.

A nyní můžeme přidat blokování nebo pohlcování infračerveného záření, což znamená, že nemůžeme dovolit teplu, aby se dostalo do budovy, ale přesto dovolit slunečnímu záření, aby do budovy proniklo, což je docela zábavné. Takže někde ve Španělsku bychom mohli. Někde, kde je neustále horko, bychom mohli skutečně použít infračervenou blokovací fólii na střechu konstrukce a nikdy teplo dovnitř nevpustit.

Ale někde tady, jako v Coloradu, bychom mohli použít to, běžnou fólii v plášti budovy, kterou propouštíme teplo a světlo, ale pak přidáme sekundární pohyblivou fólii s infračerveným blokátorem, aby teplo dovnitř nebo ne. v závislosti na ročním období. Takže v létě můžeme fólii zavřít a zablokovat teplo, aby se vrátilo nahoru ke stropu a pak vystoupilo. Ale v zimě ji můžeme otevřít, aby dovnitř vstoupilo teplo, aby se skleník vytopil. Takže se začínáme dostávat k bodu s ETFE a pak to můžeme udělat také ve více vrstvách, jednovrstvé nebo dvouvrstvé. Vlastně jsme provedli první třívrstvou instalaci ETfe na světě. Nejsem si jistý, že to bylo nejefektivnější využití času a peněz, ale je to proveditelné. Takže to, co se učíme, je, že můžeme skutečně ovládat úrovně světla, úrovně tepla a nejdůležitější věcí je vpustit do skleníku UV záření. UV je a. Je mírným stresorem pro rostliny, ale prospěšným způsobem. Plísně, patogeny a štěnice nemají rádi UV záření. Vlastně je to srazí dolů. A tak vidíme, že skleníky, které propouštějí UV záření do prostoru, jsou mnohem zdravější.

Lépe to napodobuje venku. Takže je to pro nás opravdu vzrušující technologie. Je recyklovatelný, je dlouhý. Jakmile je nainstalován, vydrží dlouho.

A vysoká propustnost světla, propustnost UV záření. Takže je to pro nás opravdu vzrušující.

[00:20:49] Jackie De Burca: To je skvělé. Nyní je zjevně jednou z věcí, která se hodně pěstuje, konopí. A vy jste figuroval v marihuana Ventures, 40 pod 40. Takže předpokládám, že to je něco jako Forbes pro konopí, předpokládám, že něco takového. Žádné menší měřítko.

[00:21:09] Josh Holleb: Přál bych si být v top 40 Forbesu.

[00:21:13] Jackie De Burca: Ale každopádně je to samozřejmě stále velmi pěkné uznání. A jak to ovlivnilo vaši kariéru, Joshi?

[00:21:19] Josh Holleb: Víte, konopí hrálo docela důležitou roli ve vývoji série I. Minulá kariéra, která byla v konopí, protože jsem byl stavitel.

A díky sledu událostí se v roce 2000 zhroutil trh s bydlením v USA. 820 deset. Tehdy bylo konopí legalizováno v Coloradu, kde jsme. Je to první stát v zemi, kde bylo konopí legalizováno. Měl jsem celou stavební četu. Měl jsem všechny. A tak lidé jen pronajímali velké sklady, a tak jsme se prostě nastěhovali a začali pro ně budovat, budovat prostředí. Nevědět tuny, ale mít dostatek dovedností dělat věci, dobré věci. Takže jsem se tam hodně naučil. Vlastně jsem skončil vlastníkem maloobchodu. Říkáme jim zde lékárny, stejně jako růst jen díky spravedlnosti výstavby.

A tak jsme začali seriál. Nebylo to vůbec zaměřené na konopí. Stavěli jsme skleníky, aby lidé mohli pěstovat potraviny. Stavěli jsme pro školy. Ale jak se konopí komercializovalo a stalo se více legální, konopí bylo zjevným místem, kde byly peníze a zájem o kontrolované prostředí, zemědělství, opravdu. A tak kluci z konopí byli ochotni riskovat a posunout hranice toho, co si lidé myslí, že skleníky dokážou, a my jsme tam byli, abychom jim to dodali. A tak jsme byli schopni postavit opravdu, opravdu skvělé, technologicky pokročilé, LED stmívání, zajímavou technologii zasklení, velké komerční skleníky. A posunulo nás to a myslím, že to posunulo skleníkový průmysl docela daleko, docela rychle.

jsme stále. Pravděpodobně máme 40 předložených povolení ve velkém měřítku v Řecku a několik ve Španělsku. Víte, Evropa se s pěstováním konopí ještě pořádně nezačala, ale nyní je to menší část našeho podnikání. Bylo to hezké. V jednu chvíli to bylo nedílnou součástí našeho podnikání, ale je tam a bude tam i nadále. A byla to pro nás opravdu skvělá zkušenost, že jsme měli takový tlak jak na úrok, tak na peníze, aby nás přiměl posunout se jakousi rychlostí warpu k pokročilejšímu a vysoce účinnému designu.

[00:23:34] Jackie De Burca: Teď jen zůstat u konopí, i když si uvědomuji, že to není tak důležité, jak by mohlo být. Ale co ze svých zkušeností vidíš, Joshi, jaké vidíš hlavní výzvy a příležitosti v tomto odvětví, a zvláště když přemýšlíš o udržitelných kultivačních postupech?

[00:23:50] Josh Holleb: What was interesting is that when there was not very much of it, it had very high value, which allowed people to do all this cool stuff. But the reality is that as a market, any market levels out, that value is not going to stay so inflated. What it allowed us to do is to develop these really high end, but highly effective and high efficiency greenhouses that, once purchased and built, are really, really cheap to operate relative to indoor grows or other ways to grow cannabis. And so we were able to just play with and tweak operation sequences and different systems that we were installing to make these things highly effective over time. And so we’re growing cannabis in all these weird places, you know, near Detroit and Massachusetts, in greenhouses which are not ideal greenhouse environments. We’re able to use the sun when it’s there, and we’re able to use led lighting, dimmable led lighting technology when the sun’s not there, light deprivation, as well as shade systems to figure out just the most efficient sequence of how to get a consistent crop over time, using the exterior conditions when we have them and using our interior systems when we need them. And that’s been a really fun kind of a dance, but a really fun learning process over time.

[00:25:19] Jackie De Burca: Let’s go back to the built environment. And one of the things I noticed when we’re searching before our chat today is that you also have glass architecture on your website. How is keddies working with this?

[00:25:32] Josh Holleb: Jo, to je. Toto je pro nás novější za poslední tři roky a toto je naše. Naše standardní budova. Považujeme se za strojírenskou firmu. Nejsem inženýr, ale většinou navrhujeme efektivně. Takže naše skleníky nejsou vždy to nejkrásnější. Jsou vysoce efektivní, ale nenavrhujeme je pro styl. Máme v týmu architekty. Trochu je to přivádí k šílenství, ale chápou, že efektivita a funkčnost je z větší části důležitější než styl. Ale je spousta případů, kdy I. Potřebujeme prostor pro akce, někdo chce dělat svatby nebo děláme velkou střešní zahradu, která roste, ale také je součástí hotelu a potřebuje vypadat opravdu dobře. A tak máme a. Architekti jsou spokojeni, ale nyní se dostáváme k navrhování věcí, které jsou mnohem estetičtější.

A tak se stále snažíme a udržujeme co nejvíce funkcí. Nemůžete mít takové svatební místo. Kde se vaří 40 stupňů Celsia a lidé se potí ve svatebních šatech.

Ale. Takže teď máme. Máme hotel tady v centru Boulderu. Vedle mají otevřený prostor a potřebují ho rozvíjet, ale mají nějaké divné parametry. Takže teď pracujeme na jednom z nich, na skleněném domě. Říkáme tomu uzavřený prostor, aby jej mohli využívat celoročně, v létě i v zimě, a aby hezky vypadal a náležitě fungoval.

V Evropě vidíme spoustu věcí, které jsou docela zábavné.

Obchody s potravinami v Německu, které mají na střeše skleníky, kde se pěstuje bazalka, kterou prodávají dole. Toto jsou.

[00:27:18] Jackie De Burca: To je skvělé.

[00:27:20] Josh Holleb: Jo, je to zábava.

Neexistuje žádná doprava.

Je na tom spousta skvělých věcí. Otevírá lidem mysl, což je na celé věci asi to nejnapínavější.

Toto je jen další cesta práce, kterou děláme, abychom nepřestali tlačit, víte, slunečním světlem poháněné prostory na různá místa po celém světě.

[00:27:40] Jackie De Burca: Fascinující. Nyní, když se vrátíme k jednomu z dalších témat, o kterých si myslím, že jsou, víte, velmi, velmi důležité v této historické době, jak skleníky přispívají k redukci potravinových pouští a opětovnému propojení komunit s jejich skutečnými zdroji potravy a konopí?

[00:27:58] Josh Holleb: Myslím, že ano, chci říct, že tohle je ta nejzábavnější část práce.

Měli jsme to štěstí, že jsme spolupracovali se školami, základními školami, středními školami, univerzitami, kam se studenti dostanou do budov, a nikdy jsem tu možnost neměl, ale dovedu si představit, že kdybych byl ve čtvrté třídě a začal pracovat ve skleníku , to by pro mě byla formující zkušenost. Takže v určitém ohledu je to jen výchovné, dostat děti nebo kohokoli skutečně do skleníku, aby viděli, co je možné. V současné době pracujeme s naší místní neziskovou organizací zde v Boulderu, což je pro nás vzrušující projekt. Provozují největší komunitní zahradu v Boulderu. Je poměrně velký, takže si můžete pronajmout malý pozemek mimo farmu. Na tom místě teď umisťují jeden z našich skleníků na své já. Takže teď každý, kdo zahradničí v Boulderu, bude moci vidět i tento skleník. A víš, doufejme, že si jen trochu vybouchneš hlavu. Wow, podívej se na tu věc. Pak, když se dostane do jídla, víš, máme komerční pěstitele salátu v Ottawě v Kanadě po celý rok. Komerční pěstitel salátu. Jejich salát by jinak pocházel z Yumy, Arizony nebo jižní Kalifornie. Chci říct, to znamená, že mluvíme o napříč USA, jihozápadním až severovýchodním směrem, a pak o překročení hranice a, víte, jak jsme viděli v Covidu, jako, co když nejedou kamiony nebo co? Víš, není. Není to tak přitažené za vlasy, že náklaďáky nejezdí a pak nemáte jídlo, které jste. Zvykli jsme si mít, víte, možná bychom neměli být zvyklí mít v Kanadě v zimě hlávkový salát nebo rajčata, ale jsme na to zvyklí.

And then there’s a nutritional aspect to this whole thing is that, you know, I don’t have the, I don’t have the data to show this, but I believe that a local tomato that’s ripened in the greenhouse near me and then at the store a few hours later is healthier than the green tomato that was shipped from Mexico. And people can notice it and see it. And so there’s all these different, you know, it’s like a spider web of reasons why having the greenhouse close, seeing it, tasting the food out of it, knowing it’s not coming from far away, all yield just a better result in the end. And it might cost a little bit more money to buy it because it’s not grown at such large scale, the food itself.

Ale víte, jídlo je. Nevím, jídlo je lék. Jídlo je spousta věcí. A myslím, že pokud lidé vědí, že je to dobré a mohou si to dovolit, je to z velké části opravdu pozitivní zkušenost.

So, yeah, the greenhouses, you know, on a huge level, they’re very cool to see, to taste all that. And when we land them locally, we’re doing a lot of work with native american tribes and First nations in, in Canada, and they are very focused on food sovereignty. I mean, these are sovereign nations within our country, and they’ve been, you know, not dealt the best hand by traditional white America. And they’re, they’re like growing food now, and they are food deserts and they are, they have, they have nutrition issues and they’ve got all. And they are trying to take this into their own hands. And so feeding themselves, teaching the next generation, it’s, it’s a, it’s a very holistic, positive thing that I believe comes out of these greenhouses.

[00:31:36] Jackie De Burca: Absolutely. There’s a spanish author who’s very well known called Mariano Bueno, and he’s an ecological farmer, and he teaches and writes about the fact that the food that’s grown very close to us is way more beneficial. So without getting, like, stats and all that stuff. And it’s, I suppose, I guess his ideology is kind of a mixture of the nutrients, of course, are going to be in a much stronger state, and it’s connected through the environment that’s right beside you. So therefore, it’s kind of, like, localized through the environment that you are in each day. It’s quite a fascinating topic, I think.

[00:32:16] Josh Holleb: Jo, chápu to a hluboce tomu věřím.

[00:32:20] Jackie De Burca: Jo. A jsem si jistý, že domorodí Američané dostanou všechny ty věci rychleji než někteří z nás bílých lidí.

Smím to říct, protože jsem bílý, než se dostanu do problémů. Dobře, takže pokračuj, můžeš se podělit o Joshe, více o tvých vizích pro pěstování ve skleníku vyspělých technologií?

[00:32:41] Josh Holleb: Jo, tohle je docela vzrušující.

Přichází možná z temnějšího místa zvláštním způsobem, ale svět se mění a my úplně nevíme, kam směřuje nebo co udělá.

A já nejsem ten, kdo říká, oh, technologie nás zachrání. Myslím, že bychom měli používat méně a snažit se nepotřebovat technologie, které by nás zachránily, a být pro svět lepší.

Ale realita je právě teď taková, že žijeme na jihozápadě pouště a vody je teď obrovské množství. Voda nemá žádnou hodnotu spojenou s vodou, pokud jde o peníze, s vodou není žádná peněžní hodnota. Velmi málo. Věříme, že voda bude jednou velmi velká věc. Ať už je. Bude to mít, bude to mít hodnotu, což je způsob, jakým tento svět nakládá s věcmi, dělá je důležitými.

Máme a. Můžeme navrhnout ocelový skleník a děláme to často, když můžeme znovu zachytit 90 % vody, kterou do skleníku vložíme, takže můžeme být vysoce efektivní s vodou.

Právě pracujeme na projektu v západní Montaně a je to velký ranč, kde hostí hosty a snaží se krmit své hosty velmi zdravým jídlem lokálně, ale je velmi sucho, je tam velmi málo vody. A právě od nás zakoupili docela významný skleník, který bude plně zachycovat a znovu využívat vodu. Je to pro nás opravdu skvělá příležitost uvést tuto technologii, kterou jsme navrhli, do praxe, a pro ně používat velmi málo vody k pěstování potravin a my se učit. A tak to je velmi cool. A nyní přicházejí tyto projekty na Středním východě. Myslím, že právě teď pracujeme na projektu v Kuvajtu, kde je prostě příliš horko a nemohou věci pěstovat.

A můžete načerpat spoustu energie a vytvořit chlazení pomocí tepelného čerpadla nebo něčeho a jen použít spoustu elektřiny a chladit skleník.

Ale ani to nikomu moc nepomůže.

A tak nyní s těmito novými technologiemi zasklení můžeme potenciálně zablokovat pronikání tepla do skleníku, používat mnohem méně chlazení, a pak začít pěstovat potraviny, a pak znovu zachycovat vodu na Středním východě a spotřebovávat jen minimum vody. A tak se snažíme používat co nejméně, ale máme tyto technologie, které můžeme nasadit, abychom zjistili, jak stále efektivně a doufejme udržitelně pěstovat potraviny na místech, kde bude pěstování potravin velmi obtížné.

A pro nás si myslím, že je to velmi vzrušující spolupráce.

[00:35:29] Jackie De Burca: Určitě. Takže, když už bylo řečeno, jak vidíte, že skleníky Sarah hrají roli při předefinování jak potravinových, tak konopných systémů v Severní Americe?

[00:35:42] Josh Holleb: Doufám, že se více lokalizujeme.

To je pro mě velká naděje. Nevím, jak se na to lidé cítí. Mám pocit, že naše jídlo by se mělo přiblížit k domovu, a doufám, a vidím to, protože více spolupracujeme se školami a neziskovými vzdělávacími centry, které pracují s dětmi nebo veterány, že je o to velký zájem.

Skleníky produkují jídlo a vytvářejí komunitu a jsou také poněkud terapeutické. Slyšeli jsme, že se děti zaměřují, když jsou ve skleníkové třídě, a víme, že veteránské organizace s, víte, veterány s PTSD prosperují ve skleníku. Nevím proč, ale neoficiálně to slyšíme pořád.

A tak, víte, takhle to v žádném případě není zachránce civilizace.

Navrhujeme budovu, ale když vejdete dovnitř, je živá, prostě je v ní život a je to jiný pocit.

A tak si myslím, že cílem je, abychom mohli nakrmit každého, ale také možná můžeme udělat svět o něco přátelštější, zdravější, šťastnější, možná všechny tyto věci.

A to není něco, co můžete skutečně kvantifikovat, ale je to něco, co cítíme, když jsme v nich a když mluvíme s lidmi, kteří je používají, a to. Myslím, že to je ovladač pro všechny. Za tohle všechno.

[00:37:05] Jackie De Burca: Jo. Ne, myslím, z toho, co tam říkáš, Joshi, mě nepřekvapuje, že to slyším, protože přinejmenším, víš, lidé s PTSD a mladí lidé, kteří nemají tolik spojení normálně s jejich vlastním jídlem a přírodou obecně, samozřejmě dojde k tomuto automatickému opětovnému spojení, protože když se zamyslíte nad historií, průmyslovou revolucí a dále, víte, je to jen pár set let, zatímco před tím jsme byli se všemi různé aspekty přírody a zacházení s věcmi úplně jiným způsobem, propojování věcí úplně jiným způsobem. Takže si myslím, že je to pro nás v našich genech mnohem přirozenější, chcete-li. Promluvme si o některých konkrétních příkladech, protože jsem opravdu rád slyšel, co jste tam řekli o tom, jak proměnili jakoukoli konkrétní místní komunitu, firmu nebo školu.

[00:37:52] Josh Holleb: Jo, právě teď, tohle je projekt, který navrhujeme, ale je založen na. V Milwaukee ve Wisconsinu existuje organizace, které se říkalo rostoucí moc. A zakladatelem byl Will Allen. A věřím, že to byl bývalý. Nevím, jestli hrál národní fotbalovou ligu nebo NBA. Je to velký chlap, ale prostě postavil skleníky tak nějak přímo uprostřed Milwaukee a začal pěstovat akvaponii. Takže používat ryby k vytváření potravy pro krmení rostlin a bylo to velmi cool. A vyrostl jsem tam blízko a hodně jsem se tam naučil.

Jeho dcera, její jméno je Erica Allen. Nyní je v Chicagu a nyní je. V podstatě vzala pochodeň a přivezla dolů do Chicaga. A její skupina se jmenuje Urban Growers Collective a mají odnož, které se říká green eradic. A právě nainstalovali velmi velkou anaerobní digestoř na místě na jižní straně Chicaga, což je pravděpodobně nějaká potravinová poušť, ne někde, kde vidíte spoustu dobrého jídla, čerstvého jídla. A my pro ně právě teď navrhujeme velké sedmi skleníkové zařízení, které je částečně produkční, převážně vzdělávací, a jsme teprve ve fázi návrhu, ale viděli, jak to funguje v Milwaukee a co dělá komunita, a my“ mohli jsme s nimi pracovat, abychom viděli, jak pracují a jak se cítí v této věci. Je to pro nás opravdu vzrušující projekt vysadit poměrně velký skleník přímo uprostřed jižní strany Chicaga v naprosto pravděpodobně nedostatečně obsluhované komunitě za účelem pěstování potravin, ale poskytnout pohodlný prostor, přesně jak jsem říkal, a také školství. Takže to je úhledné, co se děje, ale je to stále koncepční, protože to není na zemi.

[00:39:49] Jackie De Burca: Jasně. Myslím, že to zdokumentujete, protože na svém kanálu YouTube máte samozřejmě slušnou sledovanost a všechno. A platformu v podstatě využíváte ke vzdělávání a inspiraci, že?

[00:40:01] Josh Holleb: Jo, snažíme se.

Je těžké být všude najednou. Jak stavíme projekty všude. Snažíme se, co je v našich silách, a za předpokladu, že je klient v pořádku s dokumentací procesu, snažíme se a zdokumentujeme co nejvíce. Víte, video v dnešní době je video. Neumím si představit lepší způsob, jak něco sdělit, než video na YouTube. Jakkoli je to vtipné, je to vysoce efektivní.

[00:40:29] Jackie De Burca: Jo, to určitě je. Takže můj bože. Jako, je to úžasné. Je to úžasný příběh. Je to úžasná práce, kterou jste dosud udělali a co se plánuje udělat a tak dále. Skončeme. Josh s vašimi nápady, jak může Ceres přispět k udržitelnějšímu zastavěnému prostředí a zároveň prospět budoucí produkci potravin a zapojit komunity. Jaká je vaše vize?

[00:40:56] Josh Holleb: Jo, tohle je zábava, když dostanu prázdný list k zamyšlení.

Krátce jsem se o tom zmínil, ale máme tuto stavebnici, kterou jsme navrhli. Jmenuje se Vesta.

Ona je Římanka. Věřím, že Vesta je římská bohyně krbu a domova.

A ve skutečnosti jsme pracovali s vývojářem. V Kanadě jsme to trochu upřesnili. Ale tento dům je dům v pasivním stylu. V létě tedy zůstává ve stínu, ale propouští dovnitř sluneční světlo. V zimě. Má připojený skleník, že pokud je v zimě slunečno, může vytápět dům. Dokáže automaticky otevírat okna a propouštět teplo ze skleníku do domu. Dům potřebuje teplo. Můžete pěstovat jídlo. Právě jsme postavili první a klient je spravedlivý. Ve skleníku to buší životem. Je to trochu šílené. A je to hned vedle kuchyně. A když o tom přemýšlím, přemýšlím o tom, jako o vesnici těchto věcí, které mají malá tepelná čerpadla na vytápění a chlazení podle potřeby, ale nic moc nepotřebují. Ale mají to, protože nevíme, co se děje v prostředí. A solární může snadno provozovat tato tepelná čerpadla, protože nepotřebuje mnoho. Jsou tam skleníky. Každý má malý chladný prostor, kde se může v zimě povalovat a pít kávu na slunci, protože si myslím, že je hezké mít pohodlné prostory, abychom mohli odpočívat, být uvnitř a vyrábět nějaké jídlo.

A pak postavíte skleník přímo uprostřed komunity, vedle parku s fotbalovým hřištěm nebo cokoli jiného, ​​a možná i společnou kuchyni vedle něj.

A komunita pracuje ve skleníku a má společné jídlo jednou nebo dvakrát týdně.

A víte, to není. Nemyslím si, že je to tak přehnané. Já jen. Vyrůstal jsem v poněkud komunitním prostředí s velmi početnou rodinou. A vím, že to, že jsou lidé spolu, je důležité k tomu, abyste se naučili jiné pohledy, víš, než možná to, co mají tvoji rodiče, a abys byl všestranným člověkem. A já si jen myslím, že znovu, nemyslím si, že budovy jsou odpovědí na světové problémy, ale myslím si, že život v takovém prostoru uvolňuje nějaký mentální prostor nebo mění mentální prostor, kde jíte zdravé jídlo. , cítíte sluneční světlo, jste ve spojení s rostlinami, jste ve spojení s komunitou. A doufejme, že to přinese laskavé lidi, kteří dělají dobré věci.

[00:43:23] Jackie De Burca: Jo. Úžasné. Myslím, že je to jako to, co jsem zmínil dříve, víte, zatímco máme své nevýhody a uvědomujeme si, že musíme dělat všechno s mnohem menší energií, ale přesto být propojeni a mít některé staré cesty zpět, víte , kde vlastně jsme. Ty děti vědí, odkud jídlo pochází. Nyní si mnoho z nich, bohužel, v těchto dnech v různých zemích myslí, že pochází jen ze supermarketu.

[00:43:46] Josh Holleb: Jo, chtěl bych říct, že bych byl rád, kdyby děti šly ven a vzaly si hrášek místo sáčku chipsů. Chci říct, že bych to chtěl dělat víc než já, protože vím, že by to pro mě bylo dobré.

[00:43:57] Jackie De Burca: Poslouchejte, bylo to opravdu, opravdu zajímavé. Joshi, jsou nějaká poslední slova nebo něco, co bys chtěl dodat?

[00:44:04] Josh Holleb: Víte, každému říkáme, bez ohledu na to, jestli s námi v Ceres pracujete nebo ne, dejte si čas na rozmyšlenou, co chcete s postavenou konstrukcí. Víte, myslíme na konkrétní závod, a tak se ujistěte, udělejte si čas, utraťte trochu více peněz v procesu návrhu, abyste se ujistili, že bude dělat to, co chcete, protože příliš často vidíme lidi, kteří utratit 75 % peněz, které by pravděpodobně měli utratit, ale mají strukturu, která nedělá to, co chtějí. Takže ty peníze jsou tak trochu ztracené.

Design je pro nás opravdu velká věc, abychom se ujistili, že bude fungovat tak, jak to je.

[00:44:48] Jackie De Burca: Konstruktivní hlasy. Fantastický. To dává velký smysl. Skvělá rada, Joshi. Děkuji mnohokrát. Bylo to naprosto geniální.

[00:44:55] Josh Holleb: Dobře. Děkuju. Bylo mi potěšením.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.